ÖZGEÇMİŞ
1. Adı Soyadı : Mehmet RAMAZANOĞLU
2. Unvanı : Doç. Dr.
3. Öğrenim Durumu :
Doktora
Derece
|
Alan
|
Üniversite
|
Yıl
|
Lisans
|
Bilgisayar Bilimi
|
Musul
Üniversitesi
|
2007
|
Y. Lisans
|
Bilgisayar ve
Öğretim Teknolojileri Eğitimi
|
Gazi
Üniversitesi
|
2011
|
Doktora
|
Bilgisayar ve
Öğretim Teknolojileri Eğitimi
|
Gazi
Üniversitesi
|
2015
|
4. Akademik
Unvanlar
Doç. Dr. Tarihi : 2023
Dr. Öğr. Üyesi Tarihi : 2017
5. Yayınlar
5.1. Uluslararası diğer hakemli dergilerde
yayınlanan makaleler
1. Mustafa,
M. Q. & Şahin, S. (2013). Öğretim elemanların öğretim amaçlı internet
kullanımları, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama Dergisi, cilt 3, Sayı 1, Sayfalar 1- 12.
2. Mustafa, M. Q. & Şahin, S.
(2013). Öğretim Elemanlarının Öğretim Amaçlı İnternet Kullanımına Dair Görüşleri, Eğitim Teknolojisi
Kuram ve Uygulama Dergisi, cilt 3, Sayı 2, Sayfalar 42- 52.
3. Alramadhanı, M. & Şahin, S.
(2018). Sosyal Ağlarda Elektronik Öğrenci Ürün Dosyası Kullanımının İncelenmesi:
Yükseköğretimde Bir Durum Çalışması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 0
(1), 31-58.
4. Ramazanoğlu, M. & Kıdıman, E.
(2018). Farklı Branşlardaki Öğretmen Adaylarının İnternet Bağımlılıklarının
İncelenmesi, Journal of Social and Humanities Sciences Research, Vol: 5, Issue:
24, Ss, 1515-1526. Doi Number :http://dx.doi.org/10.26450/jshsr.520
5. Ramazanoğlu, M. & Toytok, E. H.
(2018). Teacher Candidates’ Anxieties Regarding Facebook Usage in Education,
Journal of Education and Training Studies, Vol. 6, No. 11a. doi: https://doi.org/10.11114/jets.v6i11a.3820
6. Ramazanoğlu, M. & Aker, A. (2019).
Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Eğitim Amaçlı Kullanımına İlişkin Öğretmen
Adaylarının Görüşleri. Turkish Studies-Information Technologies and Applied
Sciences, Volume 14 Issue 1, 2019, p. 91-106. DOI: 10.7827/TurkishStudies.14833
7. Ramazanoğlu, M. (2020). Öğretmen
Adaylarının Nomofobi Düzeylerinin Belirlenmesi. Sayı 81, ss, 247-263
8. Ramazanoğlu, M. & Gürel, S. (2020).
Öğretmen Adaylarının Facebook Kullanma Gerekçeleri: Siirt İli Örneği. AJIT-e:
Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11 (40), 65-81. DOI:
10.5824/ajite.2020.01.004.x
5.2. Uluslararası bilimsel
toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
1. Ramazanoğlu, M., & Aker, A.
(2018). “Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Eğitim Amaçlı Kullanımına İlişkin
Öğretmen Adaylarının Görüşleri” 3. Uluslararası Kültür ve Medeniyet
Kongresi 20-22 Nisan, ISBN 978-605-9885-70-6 (S 252), Mardin.
2. Aker, A., Ramazanoğlu, M., &
Çelik, V. (2018). “Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretmen
Adaylarının Proje Geliştirme ve Yönetimi Yönelik Görüşleri” 3. Uluslararası
Kültür ve Medeniyet Kongresi 20-22nisan, ISBN 978-605-9885-70-6 (S 248),
Mardin.
3. Ramazanoğlu, M. & Elçiçek, M.
(2018). Dijital Oyunların Eğitim Amaçlı Kullanımına İlişkin Öğretmen
Adaylarının Görüşleri, International Conference on New Horizons in Education
Conference (INTE), VOLUME 1. S: 547- 553, Paris/Fransa, 18-12 Temmuz. (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum)
4. Elçiçek, M. & Ramazanoğlu, M. (2018). “Examination Of Teacher
Candidates’’ Mobile Learning Readiness”, International Conference on New
Horizons in
Education,
Paris/Fransa, 18-12 Temmuz. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
5. Ramazanoğlu, M., & Toytok, E.
H. (2018). “Öğretmen Adaylarının Facebook kullanım kaygı düzeylerinin
çeşitli değişkenlere göre incelenmesi”, 4 th International Conference On
Lifelong Education and Leadership For All, Wroclaw-Polonya, 3-5. Temmuz (Özet
Bildiri/Video Sunum)
6. Ramazanoğlu, M. & Gürel, S. (2019).
Öğretmen Adaylarının Facebook Kullanma Gerekçeleri: Bir Siirt Örneği, VIth
Internatıonal Eurasıan educatıonal Research Congress, Türkiye/ Ankara, 19- 22 Haziran
(Özet Bildiri/Sözlü Sunum).
7. Ramazanoğlu, M. (2019). Kahoot Uygulamasının
Eğitimde Kullanımına Yönelik Lise Öğretmen ve Öğrencilerinin Görüşleri, 28.
Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye/ Ankara, 25-28 Nisan, (Tam
Metin/Sözlü Sunum).
8.
Ramazanoğlu, M. (2019).
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğretmen Adaylarının Dijital
Eğitsel Oyunları Kullanma Becerilerinin Belirlenmesi, 28. Uluslararası Eğitim
Bilimleri Kongresi, Türkiye/ Ankara, 25-28 Nisan, (Tam Metin/Sözlü Sunum).
9. Ramazanoğlu, M. & Çetin, A. (2019).
Ortaokul Öğrencilerin Bilgisayar Destekli Coğrafya Öğretimine Yönelik
Tutumlarının İncelenmesi, Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve
Teknoloji Eğitimi Kongresi, 12-14 Nisan, Türkiye/ İzmir, (Tam Metin/Sözlü
Sunum).
10. Ramazanoğlu, M. & Çetin, A. (2019).
Öğretmen Adaylarının Sosyal Ağ Siteleri Kullanım Amaçlarının Farklı
Değişkenlere Göre İncelenmesi, Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji
Eğitimi Kongresi, 12-14 Nisan, Türkiye/ İzmir, (Tam Metin/Sözlü Sunum).
7. Son iki yılda
verdiğiniz lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler
- Bilgisayar
Donanımı
- Eğitimde
Yazılım Tasarlama Geliştirme
- Öğretim
Teknolojilerinin Temelleri
- Öğretim
Teknolojileri
- Öğretim
Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
- Bilişim
Teknolojileri
- Sosyal
Ağlar ve Öğrenme
- Eğitimde
Bilgisayar Teknolojisi
- Günümüz
Bilişim Sorunları
- Bilişim
ve Sağlık
- Medya
Okuryazarlığı
- Eleştireler
Medya Okuryazarlığı
- Bilimsel
Araştırma Yöntemleri
- Proje
Geliştirme ve Yönetimi I- II
- Bilgi Okuryazarlığı
- Eeştirel Medya Okuryazarlığı